رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان، دوغاب، گچ و قیر

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان سیاه و سفید، گچ و دوغاب و قیر و سایر مصالح ساختمانی از بدترین شیوه های انسداد مسیر عبور آب و فاضلاب می باشد و در اغلب مواقع براحتی قابل حل نیست. با توجه به اینکه اغلب لوله های فاضلاب پلاستیکی و پولیکا می باشد، به همین دلیل استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی نمی تواند راهکار ایده آلی برای باز کردن لوله های مسدود شده با گچ و سیمان و سایر مصالح ساختمانی باشد. لوله بازکنی تهران سهامی در ادامه تمام آنچه که باید برای باز کردن گرفتگی لوله با سیمان سیاه و سفید، گچ، شن و ماسه و غیره دچار گرفتگی و انسداد شده اند بدانید را ارائه خواهد داد. علاوه براین به سوالاتی از قبیل حلال قیر در لوله و حلال سیمان در لوله فاضلاب چیست پاسخ خواهد داد.

برای باز کردن گرفتگی لوله با سیمان، گچ، قیر، شن و ماسه در تهران می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

09127762848 و 09128898013

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی

به دلیل بازسازی های متعددی که در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک در طول روز رخ می دهد، لوله های فاضلاب با چالش های زیادی مواجه شده اند. عدم دقت در استفاده از مصالح ساختمانی مختلف و آگاه نبودن از مشکلاتی که پس از ورود به لوله های فاضلاب بوجود می آورند، اصلی ترین دلیل برای رخ دادن این قبیل چالش ها می باشد. به عنوان مثال، پس از نصب سرامیک و کاشی کاری حجم بالایی از دوغاب و گچ وارد لوله های فاضلاب میشود و پس از خشک شدن به سد بسیار محکم در برابر عبور آب تبدیل خواهند شد. یا ورود قیر و سیمان سیاه و سفید و غیره که همگی در ساختمان سازی و بازسازی کاربرد گسترده ای دارند. روش رفع این گرفتگی ها و از بین بردن مصالح ساختمانی موجود در مسیر عبور آب در لوله با توجه به نوع آن مواد متفاوت است. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان سیاه و سفید

سیمان سیاه و سفید در آماده سازی کف و سقف و دیوارهای ساختمان و همچنین نمای بیرونی کاربرد بسیار زیادی دارد و اصلی ترین دلیل آن، قدرت چسبندگی بسیار بالا و عدم نفوذ نم و رطوبت به بافت آنها می باشد. به همین دلیل است که از ورود سیمان سیاه و سفید به لوله های فاضلاب و توالت باید جلوگیری شود، چون باز کردن لوله ها در این شرایط بسیار سخت خواهد بود.

حلال سیمان در لوله فاضلاب چیست؟

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان سیاه و سفید اغلب افراد به دنبال محلول های اسیدی هستند. این مواد اسیدی قدرت بسیار بالایی داشته و خورندگی شدید آنها به شدت به جداره لوله های پلاستیکی آسیب وارد می کند. در نتیجه می توان گفت، ضرر رفع گرفتگی لوله با سیمان با اسید بیشتر از منافع آن خواهد بود. مواد اسیدی قادر به حل کردن کامل اسید نمی باشند و تنها می توانند چند سطح نازک را از روی سیمان های به هم چسبیده و خشک شده جدا کنند. حلال سیمان در لوله فاضلاب هر ترکیبی که دارای سولفورها و کلر باشد است. این ترکیبات می توان سطح سیمان را پوسته پوسته کنند و تاثیری در سخت بودن سطح آنها ندارد.

روش باز کردن گرفتگی لوله با سیمان

بهترین راه برای باز کردن لوله های فاضلاب که با سیمان دچار گرفتگی شده اند، استفاده از فنر برقی است. فنر برقی دارای بدنه فلزی بسیار مقاوم بوده و مته متصل شده به سر آن از جنس فولاد است. برخورد شدید فنر به مواد سیمانی منجر به ایجاد ترک و شکستگی در آنها میشود. با تکرار برخورد فنر برقی به سیمان به مرور سیمان ها خرد شده و مسیر عبور آب و فاضلاب باز خواهد شد. پس از باز شدن لوله های فاضلاب در این شرایط حتما باید آب با فشار وارد لوله شود و مسیر آن کاملا تمیز گردد.

جهت باز کردن گرفتگی لوله با سیمان می توانید از طریق شماره تلفن های زیر با لوله بازکنی جنوب تهران تماس بگیرید:

02133255737، 09127762848، 09128898013

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با گچ و دوغاب

در مراحل باز سازی یا ساخت بنای جدید و کاشی کاری حمام و سرویس بهداشتی و نصب کفپوش های سرامیکی از گچ و دوغاب استفاده میشود. این مواد با شستشو براحتی از بین میروند و مشکلی بوجود نخواهند آورد. مشکل اصلی در شرایطی رخ می دهد که مقدار زیادی گچ و دوغاب وارد لوله ها شوند و بلافاصله مسیر عبور آنها در لوله های فاضلاب شستشو داده نشود. دقت داشته باشید که حتما پس از ورود گچ و دوغاب آب گرم با فشار زیاد وارد لوله ها کنید تا از تجمه این مواد و مصالح ساختمانی جلوگیری شود.
گرفتگی لوله های فاضلاب با گچ و دوغاب خشک شده در لوله های پلاستیکی تنها به کمک فنرهای برقی قابل رفع است. مانند سیمان، فنر باید سرعت زیاد باید به گچ و دوغاب های خشک و انباشته شده برخورد نمایید تا به تکه های کوچک تبدیل شوند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با قیر

حلال قیر بنزین و نفت و گازوئیل می باشد و با گذشت زمان می توانند به طور کامل این مواد را در خود حل کنند. اما نکته مهم برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با قیر حفظ اصول ایمنی است. قدرت اشتعال بنزین بسیار زیاد است و ورود این مواد به لوله های فاضلاب می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل با شرکت چاه بازکنی تماس بگیرید تا به دستگاه های مخصوص و فنر برقی قیر را به تکه های کوچک تبدیل نموده و منجر به باز شدن مسیر عبور آب در لوله ها شوند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با شن و ماسه

ورود سنگریزه و شن و ماسه و خاک به لوله های فاضلاب نیز در حین بازسازی و ساخت ساختمان ها به وفور رخ می دهد. رفع این گروه از مشکلات کمی آسان تر از گزینه های قبل می باشد. به عنوان مثال، اگر شن و ماسه و سنگریزه های کوچک در مسیر لوله فاضلاب قرار گرفته اند، با پمپ هوا می توان باعث حرکت آنها شد. پمپ های هوا مورد استفاده در مراکز لوله بازکنی دارای قدرت بسیار زیادی بوده و در زمان کوتاه مصالح ساختمانی مختلف از جمله شن و ماسه و سنگریزه را حرکت داده و لوله ها باز خواهند شد.

نکات مهم در رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی

با توجه به مواردی که در طول متن به آن اشاره شد، لازم است برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب با سیمان، گچ و دوغاب و قیر و غیره به چند نکته مهم توجه شود که عبارتند از:

  • تا حد امکان از مواد اسیدی برای باز کردن مسیر لوله های فاضلاب استفاده نکنید. این مواد منجر به خوردگی لوله ها شده و در نهایت ترک و شکستگی را ایجاد می کنند.
  • در صورت ورود مصالح ساختمانی در اندازه های بزرگ، از حرکت رو به جلوی آنها باید جلوگیری شود. در این شرایط باید تا حد امکان سنگ را از لوله های فاضلاب خارج کرد. با فنر برقی فولادی و بسیار مقاوم می توان سنگ را به اندازه های کوچک تر تبدیل کرد.
  • در صورت ورود سیمان سیاه و سفید و گچ و دوغاب به لوله های فاضلاب، بلافاصله آب آب را با فشار زیاد وارد لوله ها کنید تا از تجمع و خشک شدن آنها در جداره های لوله جلوگیری شود.

باز کردن و رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی در تهران

گروه تخلیه چاه و لوله بازکنی سهامی با شعب فعال در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران و لوله بازکن های سیار آماده ارائه خدمات متنوع در این زمینه می باشد. لذا پیشنهاد می کنیم در صورت گرفتگی لوله های فاضلاب با مصالح ساختمانی مختلف از قبیل سیمان و گچ و دوغاب و قیر و غیره با شعب نزدیک به خود تماس بگیرید. تمام شعب لوله بازکنی سهامی به صورت شبانه روزی در تمام طول سال و بدون تعطیلی آماده ارائه خدمات با نرخ های اتحادیه هستند.

به ما امتیاز بدید

39 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و عرض ادب. حلال دوغاب سیمان چیه و چطور میتونیم گرفتگی با دوغاب رو بدون تخریب زمین برطرف کنیم؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:50 ق.ظ

      سلام حلال دوغاب مواد حاوی سولفور هست که به شدت به لوله ها آسیب وارد میکنه. بهترین کار در این شرایط فنر زدن با فنرهای برقی قوی هست

      پاسخ
  • سلام لوله های فاضلاب ساختمان خیلی قدیمی هستند و رسوب زیادی گرفتن. به طوریکه آب خیلی سخت پایین میره و چند مرتبه لوله بازکن آوردیم فکر کردیم مسیر لوله ها چیزی گرفته اما بعد به این نتیجه رسیدیم که از رسوب لوله هاست. شما در این زمینه خدمات دارین و میتونین رسوب گیری لوله های قدیمی رو انجام بدین؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:50 ق.ظ

      سلام بله در این زمینه خدمات ارائه میشود. لطفا جهت هماهنگی برای اعزام لوله بازکن با شماره تلفن 09127762848 تماس بگیرید

      پاسخ
  • درود بر شما. متاسفانه کاشی کار دوغاب زیادی داخل چاه فاضلاب آشپزخانه ریخته و به ما اطلاع نداد که قبل از خشک شدن یه فکری برای حل مشکل برداریم. الان آب خیلی سخت پایین میره و گاهی آب از چاه بالا میزنه. لطفا بگین چه کاری باید انجام بدیم؟ خونه تازه بازسازی شده و نمخوایم کف آشپزخونه رو خراب کنیم بخاطر رفع گرفتگی لوله. سپاس

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:49 ق.ظ

      درود بر شما. با فنر برقی مته فولادی این قبیل مشکلات لوله ها بدون نیاز به کنده کاری کف ساختمان قابل رفع هستند. در صورت تمایل می تونین با شماره تلفن 09127762848 تماس بگیرید تا لوله بازکن های ما به محل اعزام و گرفتگی لوله رو برطرف کنند

      پاسخ
  • لوله فاضلاب حمام با گچ گرفته چه محلولی پیشنهاد میدهید؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 7:18 ق.ظ

      محلول ها به لوله آسیب وارد می کنند و بهتر است از فنر برقی استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام لوله های چاه حمام در زمان بازسازی با مقدار زیادی سیمان گرفته و با فنر زنی حتی مشکل حل نشد. راه دیگه ای هست؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 7:18 ق.ظ

      سلام اگر لوله بازکن مهارت کافی داشته و باز هم لوله ها باز نشدن، تنها راه حل تخریب کف زمین و تعویض لوله است

      پاسخ
  • سلام. با شما تماس گرفتیم برای باز کردن لوله که با مقدار زیادی سیمان سفید گرفته بود. نگران این بودیم که زمین رو بشکافین اما خداروشکر بدون هیچ گونه تخریب تونستین مشکل رو حل کنین. خسته نباشید و خدا قوت

    پاسخ
  • سلام قیمت باز کردن گرفتگی لوله با شن چقدر است؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 7:17 ق.ظ

      سلام برای اسعتلام قیمت لطفا با شماره تلفن 09128898013 تماس بگیرید

      پاسخ
  • سلام. خیلی سپاسگذارم از اینکه با دقت زیاد و بدون هیچ گونه آسیبی به لوله ها تونستین گرفتگی با گچ رو باز کنید. خدا قوت

    پاسخ
  • هزینه باز کردن لوله های گرفته شده با قیر چقدر هست و آیا مقدار قیبر و نوع لوله ها تاثیر داره روی قیمت؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:47 ق.ظ

      هزینه با توجه به مقدار مواد داخل لوله، جنس لوله ها و شرایط محیط تغییر میکنه. برای استعلام قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر می تونین با شماره تلفن 09127762848 تماس بگیرید

      پاسخ
  • هاشمی راد
    اکتبر 19, 2022 8:03 ق.ظ

    سلام برای ما سواله که آیا فنر برقی این اندازه قدرت داره که سیمان داخل لوله رو بشکنه؟ با فنرهای دستی هم میشه اینکار رو انجام داد؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 7:17 ق.ظ

      سلام بستگی به مهارت لوله بازکن و کیفیت مته های متصل شده به فنر داره. مته های فولادی قدرت کافی برای ضربه زدن و خرد کردن مصالح ساختمانی داخل لوله ها رو دارن

      پاسخ
  • سلام. گچ داخل لوله فاضلاب رو چطور میشه باز کرد؟ خونه بازسازی داشت و مقدار زیادی گچ وارد لوله ها شده و الان گرفته و به هیچ عنوان آب از لوله رد نمیشه

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:45 ق.ظ

      سلام باید از دستگاه فنرزنی برای باز کردن این نوع گرفتگی لوله استفاده کرد

      پاسخ
  • گرفتگی لوله با شن نیاز به محلول داره یا با فنرزنی میشه بازش کرد؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:45 ق.ظ

      محلول برای باز کردن لوله با شن مناسب نیست و به جای اون فنرزنی پیشنهاد میشه

      پاسخ
  • سلام ما محدوده بلوار بعثت هستیم و لوله های حیاط با گچ گرفته. شما در این منطقه خدمات ارائه میدین؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 7:16 ق.ظ

      سلام بله شرکت سهامی در تمام مناطق تهران خدمات شبانه روزی ارائه می دهد

      پاسخ
  • مقدار زیادی شن و سنگ ریزه وارد چاه حیاط شده . آب ریختیم که مسیر رو باز کنه اما نشد. راه حل دیگه ای وجود نداره؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 7:15 ق.ظ

      در این شرایط نباید آب وارد چاه بشه چون سنگ ریزه ها رو به داخل لوله ها هدایت میکنه و به سختی میتونین لوله رو باز کنید. از فنر برقی برای این نوع گرفتگی ها استفاده میشه

      پاسخ
  • برای از بین بردن گچ و سیمان از داخل لوله فاضلاب فنر زنی برقی خوبه؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:44 ق.ظ

      سلام دوست عزیز. بله در اغلب مواقع با فنر برقی میتونین این گرفتگی ها رو باز کنین

      پاسخ
  • رسول زاده
    فوریه 22, 2023 8:12 ق.ظ

    برای باز کردن لوله فاضلاب با دوغاب محلول هست؟ با فنر دستی نتونستیم لوله ها رو باز کنیم و گفتن از محلول استفاده کنیم.

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:43 ق.ظ

      فنر دستی قدرت کافی برای ضربه زدن به گرفتگی های داخل لوله رو نداره و با فنر برقی مته فولادی میشه مشکل رو برطرف کرد

      پاسخ
  • سلام جناب. چاه روی بالکن با قیر گرفته و نتونستیم بازش کنیم. چه راه حلی دارین؟ نفت و بنزین بریزیم داخل لوله ممکنه باز بشه؟ خطرناک نیست؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:42 ق.ظ

      سلام نفت و بنزین در بسیاری از مواقع میتونه خطرناک باشه و بهتره به جای این روش از دستگاه استفاده بشه

      پاسخ
  • سلام جناب. سنگ رو میشه از لوله ها خارج کرد؟ بچه ها داخل لوله حیاط چند تکه سنگ انداختن و الان آب به سختی پایین میره.

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:42 ق.ظ

      سلام دوست عزیز. بستگی داره که سنگ در چه قسمتی از لوله گیر کرده باشه. لوله بازکن باید لوله رو بررسی کنه

      پاسخ
  • اسید سیاه برای چاه فاضلاب میتونه گرفتگی با سیمان رو برطرف کنه؟ لوله ها پلیکا هستن و با سیمان زیادی مسدود شدن

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 6:41 ق.ظ

      سلام محلول های اسیدی به شدت به لوله ها آسیب وارد می کنند و توصیه میشه استفاده نکنید. این قبیل مشکلات با فنرزنی قابل حل هستند

      پاسخ
  • سلام سیمان داخل لوله برق رو چطور می توانیم خرد کنیم؟ آیا دستگاه خاصی برای این کار استفاده میشود؟

    پاسخ
    • لوله بازکنی سهامی
      ژوئن 15, 2023 7:19 ق.ظ

      سلام این کار کاملا تخصصی است لطفا با شماره تلفن 09128898013 تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید